Domenii de conţinut. Competenţe specifice disciplinei . Sub-competenţe. Obiective de evaluare. Exemple de itemi

16:27 0 Comments

Competenţe specifice
Sub-competenţe
Obiective de evaluare
Domeniul I.
Matematica discretă: Informaţia. Bazele aritmetice ale tehnicii de calcul. Algebra booleană. Circuite logice
 Cunoaşterea proceselor, principiilor şi metodelor de codificare şi decodificare a informaţiei în scopul realizării comunicării interumane şi uman – sistem informatic.
 Elaborarea modelelor informatice ale obiectelor, sistemelor şi proceselor frecvent întâlnite în activitatea cotidiană.
 *Utilizarea algebrei booleene pentru prelucrarea digitală a informaţiei.
1.1. *Să alcătuiască tabelele de adevăr ale expresiilor logice.
1.2. *Să construiască circuitul combinaţional ce materializează funcţiile logice propuse.
1.3. *Să alcătuiască tabelele de adevăr ale funcţiilor logice.
 Aplicarea aritmeticii de calculator pentru soluţionarea problemelor de prelucrare a informaţiei.
 Aplicarea operaţiilor de bază ale aritmeticii de calculator la soluţionarea problemelor informatice.
2.1. Să efectueze conversia numerelor din sistemul binar, octal, hexazecimal în sistemul zecimal şi invers.
2.2. *Să reprezinte numerele întregi în cod direct, cod invers şi cod complementar.
2.3. *Să reprezinte numerele reale în virgulă fixă şi virgulă mobilă.
2.2. *Să efectueze adunarea şi scăderea numerelor
Aprobată la Comisia Naţională de Examene Proces-verbal nr. 9 din 27 decembrie 2012
Validată prin Ordinul Ministrului Educaţiei nr. 1042 din 27 decembrie 2012
Programa pentru examenul de bacalaureat, 2013 INFORMATICA
Ministerul Educaţiei Agenţia de Evaluare şi Examinare
5
binare.
 Estimarea cantităţii de informaţie transmisă, recepţionată şi prelucrată în activităţile cotidiene.
 Aplicarea principiilor de bază de codificare şi decodificare a informaţiei pentru transmiterea, recepţionarea şi prelucrarea ei.
3.1. Să calculeze cantitatea de informaţie emisă de sursă.
3.2. Să codifice şi să decodifice informaţia furnizată de diferite surse.
3.3. Să determine cantitatea de informaţie în texte, imagini, secvenţe audio şi secvenţe video.
Exemple de itemi
Itemul 1.
La Finala Naţională Eurovision Moldova 2012 au participat 21 de finalişti. Pentru ca prelucrarea automată a votării telefonice să fie mai rapidă, numele concurenţilor au fost codificate cu ajutorul cuvintelor binare de lungime egală.
a) Determinaţi lungimea minimă în biţi a cuvintelor binare cu ajutorul cărora pot fi codificate univoc numele concurenţilor şi scrieţi răspunsul în spaţiul rezervat.
Răspuns: a) ____________ biţi
b) Determinaţi cantitatea de memorie ocupată de informaţia recepţionată în cazul în care au fost recepţionate 15 televoturi şi scrieţi răspunsul în spaţiul rezervat .
Răspuns: b) ____________ biţi
Indicaţi calculele:
Itemul 2.
Numărul (273,6)x este reprezentat în sistemul de numeraţie cu baza x.
a) Determinaţi cea mai mică bază а unui sistem de numeraţie dintre cele indicate mai jos în care reprezentarea numărului (273,6)x este corectă. (Încercuiţi opţiunea corectă)
1) baza 2 2) baza 8 3) baza 10
b) Efectuaţi conversia numărului (5B,4)16 în baza 2 şi baza 10 şi scrieţi rezultatele în spaţiile rezervate.
Răspuns: (5B,4)16 = ( )2
(5B,4)16 = ( )10
Indicaţi calculele:
Itemul 3.
Fie dată funcţia logică 1 213 ( )() y xxxx  .
a) Completaţi tabelul de adevăr al funcţiei y.
b) Desenaţi în spaţiul liber de mai jos circuitul combinaţional, care materializează funcţia y. Aprobată la Comisia Naţională de Examene Proces-verbal nr. 9 din 27 decembrie 2012
Validată prin Ordinul Ministrului Educaţiei nr. 1042 din 27 decembrie 2012
Programa pentru examenul de bacalaureat, 2013 INFORMATICA
Ministerul Educaţiei Agenţia de Evaluare şi Examinare

Autor

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comentarii: